Wojny gwiezdne – czyli jak ubezpieczyciele prowadzą wojny…

sprzedaz_03Kilku ubezpieczycieli ogłosiło już wyniki za zeszły roku.  Nie są zbyt dobre, większość graczy na rynku zanotowała spadek w ubezpieczeniach majątkowych w szczególności komunikacyjnych.  Eksperci rynku mają proste wytłumaczenie. Jest to efekt wojny cenowej.  Nie jest tajemnicą, że ubezpieczenie OC jest nie rentowne. Wydaje się to potwierdzać. Wypłaty odszkodowań pochłaniają niemal cały przychód z tych ubezpieczeń.  W teorii składka ubezpieczeniowa powinna pokryć cały proces likwidacji ewentualnej szkody.  W praktyce, jak donosi Rzeczpospolita, ceny polis spadły o 20%, a ubezpieczeń flotowych nawet o 70%.  Spadku nie udało się uniknąć także największemu graczowi na rynku –  PZU. Wyniki są niższe od oczekiwanych, także w VIG. Tam spadek waha się od 4-6%.

Na wojnach cenowych zyskują klienci. Nie dość, że płacimy mniej to często też zyskujemy więcej. Ubezpieczyciele walczą o klienta jak tylko się da, najczęściej zapominając jednak o obsłudze posprzedażowej. W zakres takiej wchodzi przed wszystkim likwidacja szkód. To jedna z wizytówek firmy, a jak wiemy nie są one zbyt chętne do wypłaty jak największego odszkodowania. Zresztą nie ma się co dziwić. Towarzystwo musi zarabiać, a nie tracić. Dobra obsługa to także Call Center, Contact Center,  Infolinia – jak zwał tak zwał, liczy się grzeczna i szybka i dobra obsługa klienta. Ważne jest to by dać to co się oferuje. To klient bardziej ceni, niż piękne obrazki jak będzie to doskonale. Na szczęście rynek zaczyna to zauważać i obsługa klienta zaczyna być na co raz wyższym poziomie.

118 Ogólnie odwiedziło: 0 Dzisiaj odwiedziło:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>